MIRABIB – Spitzkoppe w miniaturze

Wstęp

Jadąc drogą z Sesriem przez Walwis Bay za przełęczą Kuiseb rozpoczyna się długa, nudna prosta aż na brzeg oceanu. Zamiast pędzić do miasta warto noc spędzić w jednym z niezwykłych miejsc.
Ponieważ będziemy na terenie parku narodowego Namib Naukluft w Sesriem na campingu w Sesriem musimy wykupić zgodę na poruszanie się poza publicznymi drogami. Pozwoli ona na odwiedzenie również niezwykle malowniczego punktu widokowego Kuiseb Canyon (zjazd w lewo za przełęczą).

Dojazd

Naszym celem jest jednak Mirabib. Dojazd do niego bywa niekiedy trudny kiedy droga zamienia się w tarkę mającą ambicję rozkręcenia samochodu, ale naprawdę warto. Wreszcie mamy tu to co w Namibii kochamy najbardziej, jesteśmy sami w pustce.

Od drogi C14 jadąc w kierunku Walvis Bay należy skręcić w lewo na wysokości grzędy skalnej na której znajduje się budynek z wysoką wieżą skrywającą anteny radiowe.

Skręt jest dobrze oznakowany, ale gdyby chwilowo był z tym problem to droga jest jedna i bardzo wyraźna.
Pozycja GPS: 23°18’39.9″S 15°34’25.5″E lub -23.311086, 15.573752

Kolejne rozwidlenie jest w pozycji GPS: 23°23’25.1″S 15°31’45.6″E -23.390298, 15.529341 i wybieramy drogę w prawo oznaczenia na Mirabib, Gobabeb.

Tu często zaczynają się schody, czyli wertepy. Plomby wypadają, akumulatory się wyrywają, samochód się rozkręca…

NAMIBIA - Mirabib

No ale wreszcie widzimy skały wyrastające z kompletnie pustego terenu.
W pozycji GPS: 23°27’26.7″S 15°22’36.9″E lub -23.457405, 15.376906 skręt w prawo z głównej drogi.

Na początek proponuję pojechać do końca drogi. Po dojechaniu do skał i minięciu pierwszej wybitnej droga prowadzi na campsite nr 1 i 2. Można podejść by zobaczyć, ale nie warto wjeżdżać.

NAMIBIA - MIRABIB

Skały mamy jadąc dalej cały czas po lewej stronie. Tak jak jest ukształtowanie terenu tak prowadzi nas droga. Na końcu ściany skalnej mamy campsite nr 3. Droga skręca w lewo. Mała przełęcz z lewej główny masyw i z prawej pojedyncza skała i otwiera nam się widok na wprost w kierunku zachodnim.

NAMIBIA - Mirabib
Po lewej miejsca campingowe od 4 do 7, droga skręca też w lewo by po chwili skończyć się. Miejsca widać pod okapami skalnymi. Warto być wcześniej by mieć te najlepsze i należy pamiętać, że tych miejsc jest w sumie tylko siedem.

Plan miejsc campingowych – kliknij aby powiększyć…

Stąd też jest najlepszy widok na zachód słońca i świetne miejsce do wędrowania po skałach.

Jak powstał Mirabib?

Mirabib to skalny (granit) ostaniec wznoszący się nad otaczającą go płaską pustynię. Nie zmienił się w wydmę, może z powodu silnego wywiewania piasku powstającego podczas wietrzenia.
Skały są datowane na między 470, a 650 milionów lat temu.

Atrakcje Mirabib

– cisza i spokój

Nie powinniście tu spotkać tych, którzy chcą robić głośne imprezy. To miejsce stworzone do kontemplacji. Najbliższa wioska jest w odległości 30 km więc odwiedzin też się nie spodziewajcie.

– spacery po skałach

Teren jest niewielki i można eksplorować go bez problemu samodzielnie.

– podziwianie i fotografowanie nocnego nieba

W okolicy Mirabib nie ma żadnych świateł więc niebo jest tu nie zanieczyszczone światłem generowanym przez ludzi.

Warunki klimatyczne

Teren suchy, bez wody. Do 50mm deszczu rocznie w miesiącach styczeń – marzec. Temperatury między 7 a 32 stopnie.

Ceny

Uwaga! W warunkach covidowych mogą ulegać zmianie ale dotychczas było to:

• permit na przejazd drogą parku narodowego: 40 N$/osoba
  • samochód: 10 N$
  • camping: 40 N$/osoba

Czyli przykładowo dla dwóch osób na jedną noc to wydatek: 170 N$.

Dojazd z Mirabib do Walvis Bay/Swakopmund

Wszystko zależy od czasu jaki mamy na wyjazd. Możemy jechać dalej do Gobabeb jeżeli jakość drogi Was nie zniechęciła i dalej drogą D1983 przez Rooibank do WB.

Ale jeżeli zależy na czasie w Swakopmund to należy cofnąć się po śladach do C14 i szerokim gravelem dojechać szybko do celu